Uhiuut Kia Optimat esitletakse Euroopas esmakordselt Frankfurti rahvusvahelisel autonäitusel 15. septembril 2015.

Neljanda põlvkonna Optimal, mille müük Baltikumis algab 2016 aasta alguses, on moodne uus välisilme, julge sisekujundus ja rohkem ruumi kõigile reisijatele. Selles kasutatakse rohkelt uut tehnoloogiat ning valida saab võimsate jõuallikate vahel. Uus mudel pakub eelmisega võrreldes lihvitumat ja paremat sõidu- ja käsitsemisomadusi, säilitades sportliku kuvandi, mis on teinud Optimast ühe enim müüdud Kia mudeli kogu maailmas.

Kia Optimal on oluline koht Kia Motorsi Euroopa tootevalikus ja see aitab kaubamärki tutvustada aina uutele klientidele. Alates 2011. aastal tutvustatud teistest eristuvast, kõrgkvaliteetse sisu ja kõrgtehnoloogilise imagoga kolmanda põlvkonna mudelist, on Optima suutnud pakkuda D-segmendis ostjatele midagi värsket ja erinevat.

Kia Motors Europe’i peatootmisjuht Michael Cole kommenteeris: „Kui Kia Optima 2010. aastal maailmaareenile saabus, sai sellest katalüsaator Kia tootevaliku disainile keskendunud muutumisprotsessis viimasel viiel aastal. Selles ühendatud tehnoloogia, disainilahendus ja peen töötlus lisas sügavust meie mudelivalikusse ning muutis põhimõttelist inimeste suhtumist Kia tootemarki.”

Cole lisas: „Uhiuus Optima on säilitanud oma eelkäija isikupära ning selle igakülgsed tehnilised täiustused teevad sellest veelgi vastupandamatu valiku meie eraisikutest ja ettevõtetest klientidele kogu Euroopas. See on tõesti nagu värske tuulepuhang segmendis, mida peetakse üldiselt kõige konservatiivsemaks.”

Järkjärguline disaini areng hoiab Optima tipus
Uuenduskuuri läbinud välisilme oli Kia disainilahendustega tegelevatele tiimidele kogu maailmas tasakaalu leidmise küsimus. Uhiuus Optima säilitab oma atleetlikkuse, mis tegi selle nii populaarseks, astudes samal ajal kindlalt sammu edasi, et meeldida autoostjatele, kes otsivad midagi teistest erinevat.

Kia Motorsi presidendi ja peadisaineri Peter Schreyeri valvsa pilgu all sündis uus Optima, mis oma moodsate pinnadetailide, konkreetsete joonte ja murdumistega ning pikema sedaani siluetiga torkab teedel silma nagu ei kunagi varem.

Uuenduskuuri läbinud Optima uues aja jooksul omandatud välisilmes on ühendatud funktsionaalsus sportlikkusega ning oma välismõõtmetelt on see pikem, kõrgem ja laiem. Teljevahe on suurendatud 10 mm võrra 2805 millimeetrini, mis suurendab sõiduki kogupikkust 4855 millimeetrini. Samuti on uus mudel oma 1860 millimeetriga 25 mm laiem ja 10 mm kõrgem (1465 mm). Need muutused tähendavad avaramat ja mugavamat salongi, kus on rohkem ruumi peale, õlgadele ning tagaistmel ka jalgadele, samuti mahutab auto nüüd rohkem pagasit. Kujunduse seisukohast võimaldasid uued mõõtmed Kia disaineritel muuta vormi rohkem tahapoole kaldu ja dünaamilisemaks.

Optima tunneb kohe ära kui Kia mudeli ja see ühendab tootemargi tunnusmärgi ehk nn tiigrinina iluvõra pikemate, laiemate ja ümber külgede painduvate esitulede, mis on pingul mulliliste rattakoobaste kohal. Põrkeraud paisub julgeteks täisnurkadeks eesmiste udutulede ümber, lisades volüümi „näo” alaosale ning andes autole stabiilsema ja laiema välimuse.

Külje pealt vaadatuna on säilinud klaasidevaheline sakiline A-post ja kaarduv C-post, mis määratlevad Optima sportsedaani välisilme, ning tagumised veerandtuled kerkivad elegantselt küljejoone pikenedes senisest kõrgema pakiruumi kaane suunas. Küljejoon ise on paralleeli pikendus, millele järgnevad esituled, moodustades puhta, sirge joone, mis ühendab esi- ja tagaosa. Uste skulptuursed kerepaneelid kumerduvad sujuvalt pisut pikendatud lävepakkudeks, mis veelgi suurendab Optima visuaalset mõju küljekaitsete ümbruses.

Tagumised LED-halogeenlambid kaarduvad ümber uue Optima taganurkade, mis annab autole moodsa ja uue tuleprofiili. Auto atleetlikku välisilmet võimendavad eenduv spoilerikujuline kapott ja suurejooneline tagumine põrkeraud, millesse on pesa teinud sportlik õhuhajuti ja ovaalne väljalasketoru.

Atraktiivne uus disain teeb sellest neljanda põlvkonna mudelist siiani kõige aerodünaamilisema Optima mudeli, mille õhutakistus on vähenenud 0,3-lt 0,29 Cd-ni. Uuenduskuuri läbinud Optima on Euroopas saadaval üheksas värvitoonis ja 16–18tolliste valuvelgedega.

Uhiuue Kia Optima tootevaliku areng jätkub tulevikus uue kerestiili lisandumisega, mille inspiratsiooniks on Kia SPORTSPEACE ideeauto, mida tutvustati 2015. aasta Genfi rahvusvahelisel automessil.
 

Lihvitud uus interjöör moodsama disaini ja kõrgema kvaliteediga

Ammutades inspiratsiooni Kia globaalsest mudelivalikust, esitleb uus Optima uhkelt luksuslikumat, rohkem juhile keskendunud interjööri kui kunagi varem, kus kõik talitlused ja tehnoloogilised lahendused kuuluvad pigem üks klass kõrgemate mudelite varustusse. Uue salongi valmistamisel on põhjalikult süvenetud igasse viimasessegi detaili ning tegemist on uue mudeli suurima sammuga edasi.

Kia disainerite tiim keskendus sellele, et luua täielikult moodne interjöör nii välimuse kui ka kasutusotstarbe poolest, kus salongi disainilahendus on võrreldes eelmise põlvkonnaga selgem ja ühtlasem. Armatuur on horisontaalsem ning laiema keskkonsooliga, mis lisab avarust.

Uhiuue Optima salongi materjalide kvaliteet on eelkäijaga võrreldes oluliselt parem; märksa rohkem on viimistlusest kasutatud pehmeid materjale ning naturaalsetes toonides tekstiili ja nahka. Maitsekad metallikdetailid kogu salongi süvendavad muljet interjööri kõrgest kvaliteedist, samas kui parem kui kunagi varem heliisolatsioon lisab salongile viimast lihvi.

Armatuur jaguneb ülemiseks näidikulauaks ja alumiseks juhtimistsooniks, mis tähendab, et juht ei pea korrakski pilku teelt võtma, et näha olulist kuvatavat teavet. Keskpaneel on juhi suhtes 8,5kraadise nurga all ja näidikulauda on sisse ehitatud uus 8tolline puutetundlik meelelahutuskeskus ning allpool olevas juhtimistsoonis on võrreldes eelmise Optima mudeliga vähem nuppe, millega juhitakse erinevaid salongi funktsionaalsusi, mida puuteekraanilt ei saa juhtida.

Konsooli viimistlus on kõrgläikemusta värvi, kus üle armatuuri jookseb kroomist jutt, mis jagab näidikulaua ja juhtimistsooni ning piirab interjööri värvivaliku ühe või kahe tooniga. Klient saab valida kas ühevärvilised (must) või kahevärvilised (must ja kivibeež või tume- ja helehall) tekstiilist või nahast viimistluse.

Uues lihvitud viimistlusega salongis rohkem ruumi igale reisijale
Neljanda põlvkonna avaram interjöör ja eksterjöör tagavad, et uhiuus Optima on seninägematult praktiline, ruumikas ja mugav.

Tänu uue Optima 10 mm võrra pikemale teljevahele ja uue kujuga istmetele on tagapingil istuvatel reisijatel jalgade jaoks 25 mm rohkem ruumi. Laiem kere tähendab kõigile reisijatele suuremat õlaruumi (20 mm ja 17 mm rohkem ees ja taga), samas kui pikem ja kõrgem katus pakub rohkem pearuumi kogu salongis (+5 mm ja +15 mm ees ja taga).

Esi- ja tagaistmete ümberkujundamisel pööras disainerite tiim erilist tähelepanu istmete mugavusele. Jäigem raam summutab vibratsiooni, suurendab kasutusiga ja vähendab iga istme kaalu 2,6 kg võrra, samas kui peatugedes, selja ülaosa ja reiealustes tugedes olev pehmem vahtplast võimaldab reisijatel mugavamalt keha istmesse sobitada. Ees on sügavama külje polstrites tihkem ja rohkem tuge pakkuv vahtplast.

Tagaistmel reisijatel on oma soojendi, samas kui üleskeritavad päikesevarjud tagaustel pakuvad neile kaitset ereda valguse eest, kui nad peaksid mugavatel istmetel suigatada tahtma.

Uhiuue Optima pagasimaht on kasvanud 505 liitrilt 510 liitrini (VDA). Põrandaalune hoiupaik ja laiem pakiluugiava lisavad praktilisust.

Poole tugevam kere ning uus aktiivne ohutustehnoloogia
Uuenduskuuri läbinud Optimal on ainulaadselt konstrueeritud kere, milles on ühendatud seninägematult tugevad materjalid, mis suurendavad kokkupõrkekindlust veelgi. Samal ajal kui passiivset ohutust on suurendatud, on uuel mudelil ka mitmed kõrgtehnoloogilised ja autonoomsed ohutusfunktsioonid. Kia insenerid võtsid sihiks saavutada Euro NCAPi viietärniline ohutusreiting Optima kogu tootearendusprogrammi ulatuses.

Uue Optima kere on tugevam kui varem tänu suure tõmbetugevusega terase (UHTS) ulatuslikumale kasutamisele. 50% kerest on nüüd valmistatud UHTSist – 150% rohkem kui eelmise mudeli puhul (20%) – ning struktuurseid adhesiive kasutati lausa 450% võrra rohkem. Selle tulemusel on väändejäikus paranenud poole võrra, kui võrrelda seda asendatava mudeliga, kusjuures kere on ühtlasi 8,6 kg võrra kergem. A- ja B-postide, küljekaitsete, katuse, põranda, esirehvikoobaste ja tagumise vaheseina tugevdamiseks on kasutatud legeeritud terast, mis veelgi võimendab kere üleüldist struktuurset terviklikkust.

Lisaks parandab reisijate passiivset ohutust turvapatjade arvu suurendamine seitsmeni. Uhiuue Optima standardvarustusse kuuluvad juhi, juhi põlvede, reisija turvapadjad, kaks esikülje turvapatja ja kaks turvakardinat.

Uue Optima tulemused rahvusvahelistel ohutuskatsetel saavad olema tugevad tänu plejaadile uutele tehnoloogilistele lahendustele, millega välditakse või leevendatakse kokkupõrgete toimeid.

Kia standardne auto sõidustabiilsuse juhtsüsteem (VSM) tagab auto stabiilsuse pidurdamisel ja kurvide võtmisel, kontrollides nii elektroonilist stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) kui ka elektrilist roolivõimu, kui andurid tuvastavad hõõrdumisel kao.

Uuenduskuuri läbinud Optima valikus on turust sõltuvalt erinevaid aktiivseid ohtude vältimise tehnoloogiaid. Nende seas on järgmised.
•    Täiustatud nutikas autopiloot (Smart Cruise Control, SCC), mis reguleerib automaatselt Optima kiirust, et hoida ohutut pikivahet eessõitvate sõidukitega.
•    Äkkpidurdussüsteem (Autonomous Emergency Braking, AEB)*, milles kasutatakse kaugtuvastusradarsüsteemi, et avastada teise sõidukiga kokkupõrke oht ja aidata autol seisma jääda.
•    Teejälgimissüsteem (Lane Keeping Assist System, LKAS), mis tuvastab Optima asendi teemärgistuse suhtes ja parandab automaatselt olukorda, kui andurid tunnevad, et auto hakkab suunatuld näitamata sõidurajalt välja kalduma.
•    Kaugtulede automaalülitus (High Beam Assist, HBA), mis reguleerib automaatselt esitulede ulatust, arvestades teisi sõidukeid ja teetingimusi.
•    Kiiruspiirangute teabesüsteem (Speed Limit Information Function, SLIF), mis näitab juhile liiklusmärke tuvastavate kaamerate abil kehtivat kiiruspiirangut.
•    Pimenurga andur (Blind Spot Detection, BSD), mis hoiatab uksepeeglis, kui teine sõiduk satub juhi suhtes pimenurka.
•    Tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsioon (Rear Cross Traffic Alert, RCTA), mis hoiatab Optima taga sõitvatest sõidukitest autoparklas tagurdamisel.

Uhiuue Kia Optima AEB-süsteem on oma segmendis kogu Euroopas ainulaadne, pakkudes mitte ainult lühituvastusega radarit, vaid ka pikema tuvastusega seadet, mis suudab tuvastada kaugemal asuvad sõidukid ja jalakäijad ning teha seda suurematel kiirustel, võrreldes paljude konkurentidega. Lühituvastusega nn City-linnaradar aitab juhil vältida laupkokkupõrget või selle mõju leevendada, kui sõidukiirus on alla 50 km/h, samas kui nn Urban-linnasturadar suudab tuvastada takistused ja reageerida neile kiirusel 30–80 km/h. AEB-süsteemi jalakäijaid tuvastav funktsioon on konstrueeritud tuvastama jalakäijaid sõidukiirusel kuni 60 km/h ja vähendama kokkupõrgete ohtu.

*Äkkpidurdussüsteem (AEBS) on abisüsteem, mis ei vabasta juhti kohustusest sõidukit alati ohutult juhtida. Juht peab kohandama juhtimisstiili oma võimetele, õigusaktide nõuetele ning tee- ja liiklusoludele vastavaks. AEBS ei ole mõeldud sõidukit ilma juhita juhtima. Lisateavet saab kasutusjuhendist.

Lihvitum viimistlus tänu parematele müra-, vibratsiooni- ja järskusomadustele
Lähtudes vajadusest pakkuda rahulikku ja meeldivat sõidukeskkonda, on Optima nüüd seninägematult rafineeritud tänu arendustiimi märkimisväärsetele pingutustele müra-, vibratsiooni- ja järskustasemete (NVH) vähendamisel.

Kõige olulisemad uuendused NVH vähendamiseks on suurem põrandaalune kate ja tõhusamad tuuleklaasitihendid, mis aitavad tuulemüra vähendada 2%, samal ajal suurendades aerodünaamikat ja lõppkokkuvõttes vähendades kütusekulu. Paremini isoleeritud armatuur aitab salongis mootorimüra vähendada umbes 4% võrra, millele omakorda aitab kaasa valikus olevate enamike mootorite akustilise lihvituse üldine täiustamine. Ees ja taga asuvad suuremad läbiviigud isoleerivad samuti teemüra ja vähendavad vibratsiooni põrandast ja roolirattast.

Täiuslikuma lisaviimistluse saavutamisel mängib põhirolli uus kere, milles on rohkem kasutatud legeeritud terast. Tänu jäigemale raamile ja tugevamatele kerepaneelidele ning mootori paigaldusalustele suudab Optima edukalt vähendada vibratsiooni kogu salongis. 83% jäigemast legeeritud terasest rattad vähendavad veelgi halva teekattega kokkupuutumisest tekkivat vibratsiooni. Jäigem kere ja uued veljed omakorda on võimaldanud Kia inseneridel muuta auto vedrustuse geomeetriat, et veelgi isoleerida vibratsiooni ja teemüra ilma sõiduki dünaamikat kahjustamata.

Sujuvam sõit ja nobedam käsitsemine koos valikulise elektroonilise vedrustusega
Kia dünaamilisusega tegeleva arendustiimi jaoks oli üks põhieesmärkideks parandada sõidu- ja käsitsemisomadusi. Keskenduti sõidumugavusele ja stabiilsusele, mida kliendid D-segmendi sedaanilt eeldavad, samal ajal saavutati käsitsemiskiirus, mida auto sportlik väljanägemine lubab. Tänu kergemale ja jäigemale šassiile suudab vedrustus halval teekattel sõites vibratsiooni ja raputamist vähendada, samas kui mitmed vedrustuse täiustused aitavad ühendada käsitsemiskiiruse suurema sõidumugavusega.

Täielikult sõltumatu vedrustus tähendab, et Kia insenerid said nihutada esimese ja tagumise alusraami monteerimispunktid väljapoole, et sõit ebatasasel pinnal kulgeks sujuvamalt. Esivedrustusel kasutatakse nüüd kahe puksikoostu asemel nelja, et suurendada jäikust külgsuunas. Esivedrustuse muudatused viidi lõpule tugevamate rattalaagrite lisamisega. Tulemus on parem reageerimine roolimanöövritele ja suurem hõõrduvus kurvides, samas on vähenenud aeg, mis vedrustusel kulub pärast suuremat jõnksakut taastumiseks.

Uue Optima tagaosas on kaks suuremat alumist ühenduslüli – eelmise põlvkonna Optima vedrustus kinnitati šassii külge mõlemal küljel ainult ühe lüliga –, millel on paksemad ja raputamist paremini summutavad läbiviigud. Need muudatused, mis veelgi paremini määratlevad Optima sõidu- ja käsitsemisomadusi, on aidanud inseneridel saavutada uuenduskuuri läbinud mudeli suurema stabiilsuse ja parema löökide summutamise. Neid uuendusi toetab osaliselt ka uue Optima veidi pikem teljevahe.

Uhiuus Optima on varustatud uue roolilatile paigaldatud elektriajamiga roolivõimuga (R-MDPS), mis kuulub 1,7-liitrise CRDi-mootoriga Euroopa mudelite standardvarustusse. Uus R-MDPS on paigaldatud otse roolirattale ja mitte sambale ning aitab rooliratast paremini tunnetada ning kiiremalt ja sirgjoonelisemalt reageerida juhi roolisisenditele – eelkõige süsteemi keskel. Selle roolimehhanismi uuenduse tulemusel on käsitsemine täpsem, mis teeb Optima üheks kõike vilkamaks autoks D-segmendis.

Uhiuue Optima puhul saavad kliendid valida ka siseklappidega elektrooniliselt juhitava vedrustuse ECS), mis tagab Euroopa juhtide eelistustele vastava sõidu- ja käsitsemisomadused. ECSis kasutatakse neljas amortisaatoris siseklappe ja see on ühendatud elektroonilises juhtseadmes asuva G-jõu anduriga ja kahe esirattas oleva G-jõu anduriga. Nende andurite abil tuvastab ECS roolimissisendeid ja gaasipedaali asendit ning jälgib teeolusid, et kohandada vedrustus kindlamaks ja sportlikumaks sõiduks või suuremaks mugavuseks – juht võib vastavalt valida kas spordi- või tavaoleku. Süsteem tagab igale rattale seniolematult kiiresti individuaalse summutusjõu. ECS on saadaval 1,7liitrise CRDi-diiselmootoriga mudelitel.

Uute tehnoloogiliste lahenduste seas on Kia ühendatud teenused ja telefoni juhtmevaba laadimisvõimalus
Uuenduskuuri läbinud Optimal on esmakordselt kasutusel uued, täiustatud pardatehnoloogiad, et parandada kasutusmugavust. Need uued tehnoloogiad teevad uhiuuest Optimast ühe kõige uuenduslikuma auto D-segmendis.

Kia kõige värskemas audiovisuaalses navigatsioonisüsteemis (AVN) tutvustatakse armatuuri keskosas moodsamat välisilmet. Ostjatel on võimalik valida 7- või 8tollise puuteekraaniga meelelahutussüsteemi ja satelliitnavigatsioonisüsteemi vahel, mis mõlemad toetavad lisatavat DAB-digitaalset raadiot, mis on saadaval paljudel Euroopa turgudel.

AVN-süsteemi keskmes on uus Kia ühendatud teenuste pakett, milles pakutakse suures valikus uuendatud ja juhile suunatud teavet. Tehnoloogiaettevõtte TomTomi pakutavat ühenduvust ilmestavad reaalajas liiklusteavitused, kiiruskaamerate hoiatused, kohalik otsing ning ilmaennustused. Kia ühendatud teenused edastavad teavet reaalajas ning suurendavad iga sõidu turvalisust, mugavust ja naudingut. Euroopas on süsteem Optima ostjatele seitsmeks aastaks pärast ostmist tasuta.

Puuteekraaniga meelelahutuskeskusega on standardvarustuses kaasas kuue kõlariga audiosüsteem. Valikuliselt on võimalik osta võimas 590 W Harman Kardoni Premium Soundi helisüsteem 10 kõlari, välise võimendi ja Clari-Fi MP3 taastetehnoloogiaga. See uus Harman Kardoni ringhelisüsteem võimaldab muusikasõbral muuta oma uue Optima salong isiklikuks kontserdisaaliks.

Esimesena D-segmendi autode seas on uhiuus Optima varustatud mobiilseadmete uute juhtmevabade laadimisseadmetega, mis vastab autoostjate aina kasvavale nõudlusele – eriti selle klassi sõidukite seas – uute mugavustehnoloogiate järele. Keskkonsooli alaosas asuv juhtmevaba laadija võimaldab kasutajal laadida sõidu ajal telefoni. Võõrobjektide tuvastamise funktsiooniga 5 W laadimissüsteem käivitub, kui ühilduv seade asetatakse alusele. Turvateadlikku autoomanikku hoiatatakse, kui ta peaks autost lahkumisel telefoni laadima unustama. Süsteem kuvab näidikuplokil telefoni laadimisolekut ning sellel on ülekuumenemist vältiv ohutusfunktsioon.

Uhiuuel Optimal on ka kaks USB-laadimispunkti, üks ees ja teine taga, mis võimaldab vastavalt varustusastmest ka reisijatel oma mobiilseadmeid laadida.

Turust sõltuvalt on saadaval järgmised uued funktsioonid: nelja kaameraga 360kraadise ümbrusvaatega monitor, ms aitab juhil parkimisel manööverdada, kuvades puuteekraanil linnulennul vaate Optimast; intelligentne parkimissüsteem (SPAS), mis pargib sõiduki automaatselt paralleel- ja ristiasendis ning aitab juhil parkimiskohalt ohutult lahkuda; ja dünaamiliselt pöörduvad esituled, mis heidavad eesolevale teele valgust samal joonel roolirattaga, mis tagab parema nähtavuse ja suurema ohutuse öisel ajal.

Valik bensiini- ja täiustatud diiselmootori vahel, elektriliselt laetav hübriidmudel järgneb peagi
Kui Optimat aasta teises pooles Euroopas müüma hakatakse, siis on see saadaval erinevate mootoritega, et viia jõudlus ja tõhusus tasakaalu. Kõik esirattaveoga mootorid vastavad viimasele Euro 6 heitkoguste standardile, mis tähendab puhtamaid heiteid. Uus Optima on populaarne nii eraisikute kui ka ettevõtete seas ning see neljanda põlvkonna mudel on saadaval nii diisel- kui ka bensiinimootoriga, mis on konstrueeritud rahuldama kõigi kliendisegmentide erinevaid vajadusi.

Eelduste kohaselt osutub mudeli Euroopas müüki paiskamisel kõige edukamaks 1,7liitrine CRDi-diiselmootor. See mootor on üle võetud eelmiselt mudelilt ning uues Optimas kasutamiseks on seda oluliselt modifitseeritud, mis on parandanud nii jõudlust kui ka pöördemomenti ning vähendanud heitkoguseid.

Uuendatud 1,7liitrise diiselmootori jõudlus on nüüd 141 hj (varem 136 hj) ja pöördemoment 340 Nm (varem 325 Nm) ja selle reaktsioon, maksimaalne pöördemoment madalatel pööretel, tõhusus ja NVH on kõik varasemast paremad. Uuendatud mootori süsinikdioksiidi heited 110 g/km kohta on 14% väiksemad (manuaalse käigukasti ja Kia Idle Stop/Go kütust säästva tehnoloogia kasutamisel).

Uue elektrooniliselt juhitava muutuval geomeetrial põhineva turboülelaaduri aktivaatori tulemusel on turbolaadimine tõhusam ja tagab parema reaktsiooni gaasipedaalile vajutamisel ja suurema pöördemomendi madalatel pööretel. Maksimaalne pöördemoment on nüüd 1750–2500 p/min, mis suurendab auto suutlikkust eri kiirusvahemikes – pöördemomendi tipp eelmisel Optimal oli vahemikus 2000–2500 p/min. Uus kolvikate vähendab hõõrdumist kõigis neljas silindris ning uus väntvõlli ketiratas vähendab täiendavalt auto heliisolatsioonile mootorimüra.

Uhiuus Optima on eelkäijaga sarnaselt saadaval ka sama 2liitrise CVVL-mootoriga, mis on varustatud pidevalt muutuva klapitõstmistehnoloogiaga, et selle 163 hj mootor ja kiirendi reaktsioon tagaksid sujuva sõidu.

Kia töötab praegu välja jõuseadmete valikut, mis päädib 2016. aastal eriti efektiivse elektriliselt laetava Optima hübriidmudeli ning Kia Motorsi esimese Euroopa kõrgjõudlusega sedaaniga.

Vähem heitmeid uhiuuest seitsmekäigulisest topeltsiduriga ülekandest (DCT)
Uuenduskuuri läbinud Optimal on kaubamärgile iseloomulik seitsmekäiguline topeltsiduriga ülekanne, mis toodi hiljuti turule täiustatud Kia cee'dis ja mis on saadaval mudelitel, mis on varustatud suurima läbimüügiga 1,7liitrise CRDi-diiselmootoriga. Kia uus DCT saab hakkama turbodiiselmootori kõrgemate pöördemomendi väljunditega ja on konstrueeritud selliselt, et tänu kiirele käiguvahetusele oleks võimalik nautida sportlikumat sõidukogemust.

Kia uus topeltsiduriga ülekanne on töötatud välja ettevõtte enda sees ning konstrueeritud selleks, et saavutada käsirežiimil sõites madal kütusekulu ja sportlik sõiduefekt ning automaatrežiimi korral suurem mugavus ja sujuvus.

Uut topeltsiduriga ülekannet tellivad juhid saavad traditsioonilisest automaatkäigukastist kiiremad käiguvahetused ning madalamad käidukulud. Uue DCTga varustatud 1,7liitrise mootoriga vähenevad CO2 heitkogused tasemeni 116 g/km, mis on 40 g/km võrra parem tulemus kui eelmisel, kuueastmelise automaatkäigukastiga mudelil. See 25% parem CO2 väljund tagab oma klassi parima heitkoguste näitaja automaatülekandega diiselmootoritel.

1,7liitrine CRDi on saadaval ka kuuekäigulise manuaalülekandega, samas kui 2,0liitrise CVVL-mootorile saab tellida kas kuuekäigulise manuaal- või automaatülekande.

Uuendatud Kia Optima tuleb kogu Euroopas müüki alates 2016. aasta esimesest kvartalist, pakkudes standardvarustuses ettevõtte ainulaadset 7aastast 150 000 km garantiid. Euroopa turule mõeldud uhiuus Optima valmib Kia tehases Hwasungis, Koreas.