Digitark, 28.07.2023

Heigo Ensling

 

Igal tegevusel peab olema oma kindel siht ja suund elik teisisõnu eesmärk. Loomulikult võiks testautoga tiirutada Tallinnas ja selle ümbruses, et saada veidi aimu auto käitumisest. Aga see ei ole see õige kulgemine, kui auto nimes on lühend GT. Täpsemalt küll GT-Line TX, kuid ka see eeldab ikka pikemat tiiru, et grand turismo olemus paremini välja tuleks.

Ja kui autoraadiost kostus Taukari laul:  „hoia-hoia mul käest, las see päev annab vastuseid, leia-leia üles mäed, las näeb kogu maailm meid“, siis sai selgeks, et suund tuleb võtta mägede poole. Ja kus ikka need mäed meil Eestis on, kui mitte Haanjas.

EV6 on Kia teine elektriauto mudel, esimene oli e-Niro. Ja siinkohal tuleb nentida, et eelmise mudeliga ei ole neil midagi ühist, peale selle, et mõlemad on elektriautod.

 

Disain

 

See eest on EV6 ühist hoopis kontsernikaaslase Hyundai Ioniq 5-ga, kuna mõlemad on ehitatud ühele ja samale E-GMP platvormile. Kuid väljast seda ühisosa päris kindlasti ei näe, sest Kia disain on sportlikult võluv. Päris kindlasti ei ole tegu linnamaasturiga, mina liigitaks EV6 hoopis kõrgema istumisasendiga universaaliks.

Sportlikku olemust rõhutavad nii 20-tollised veljed kui ka tiivakujuline tagaspoiler. Viimasel on lausa kolm funktsiooni: äge disain, parem aerodünaamika ning tagaklaasi puhtana hoidmine. Jah, ka EV6 tagaklaasil puudub kojamees, kuid see ei ole miinus. Reaalses korralikus vihmasajus hoiab hästi disainitud spoiler tagaakna puhtana, sundides kõik vihmapiisad servadesse jooksma.

Kujundajad on saanud mängida nii esi- kui tagatuledega. Ühtse terviku moodustavad LED tagatuled, mis algavad rattakoobaste juurest ning jooksevad peenikese ribana üle auto tagaosa, muutes EV6 ka pimedas selgelt äratuntavaks. Ja siis veel need kolmnurk kujundid, mis veidi peegeldavad tuledesära. Kusjuures selline mustrimäng jätkub ka salongis.
Ka usta käepidemetega flirdib Kia moodsa aja trendiga – need on uksega samal tasapinnal ning liiguvad avatud asendisse, kui võtme isik autole läheneb. Eks aitab ka nipp parandada veidi aerodünaamikat ning tänu sellele pakkuda pikemat sõiduulatust.
Üks huvitav fakt siia juurde: nii EV6 kui ka IONIQ 5 õhutakistustegur on 0,28. Üks veidi ümaramate vormidega teise kandilise vormi vastu, kuid läbi õhu trügivad nad ühtemoodi ökonoomselt.

 

Rooli taga

Juhi kohale sisse istudes tuleb silme ette ühtteist tuttavat Kia sõsarmudelist Hyundai IONIQ5.

Kaks 12,3 tollist suurt ekraani, mis kaarduvad juhi poole ning toovad silme kõrgusele kogu vajaliku info. Armatuurlauda kaunistavad sisse lõigatud paralleelsed joonemustrid ning selline mustrimäng ümbritseb ka ukse käepidemeid ning keskkonsooli katet. Need on küll väikesed pisiasjad, kuid just sellised sisekujundaja ideed loovadki autosalongi isikupära ja hinge. Siia juurde kuulub ka salongi taustavalguse muutmine – kes pilte hoolega uurib, leiab minu kaks lemmikvärvi üles.
Mugava istmeasendi leiab kiiresti ning kõik juhile vajalik on täpselt käe all.
Keskkonsool hõljub nagu õhus ning selle all on päris suur panipaik, kuhu võiks mahutada isegi väikese seljakoti.
Olemas on nutitelefoni juhtmevaba laadimine, kuid CarPlay kasutamiseks peab ikka kasutama USB juhet. Oleks juba aeg muuta telefoniühendus juhtmevabaks! Laadimispesasid on ees lausa neli – neist kaks 12V ning kas USB-C tüüpi. Ka tagaistujate jaoks on olemas laadijad, nii et pikal reisil saavad kõik oma nutiseadmed laetud.

Õnneks on Kia insenerid jätkuvalt arusaamisel, et kiirem viis midagi sisse või välja lülitada, toimub ikka nupu abil ega pea selleks sobrama puutetundliku ekraani menüüdes. Nii on olemas nupud kliima seadistamiseks kui ka meedia või navi valikuks.

LOE EDASI DIGITARGAST >>>>>