Accelerista, Veli Valentin Rajasaar
Tagantvaates võib selle auto arvata Porsche Panameraks. Rooli istudes on tunne nagu maitseks keelatud vilja. Kia ProCeed GT on “kõik kõiges” – auto. Mugav, praktiline, nobe, sportlik. Veli V. Rajasaar käis Parcmotor Castelloli rajal kiiremaid ringe tegemas.
Ei ole ammu enam uudis, et Koreast tuleb lõbusaid ning mis põhiline, vastupidavaid ja üleüldiselt tõsiseltvõetavaid autosid – Kia kaksikvõit Eesti Aasta Auto 2019 konkursil on vaid selle tõestuseks.
Seda, et teise koha napsanud Ceedi perekonnaga liitub 2019. aastal uus keretüüp, oli kuulda juba ammu. Kuid miks just selline…?
Tuli teha pisut eeltööd – Kia kogus klientidelt massiliselt arvamusi, vorpis Exceleid, tegi statistikat ning vaatas, mida inimesed tahavad, millise koha nende mudelivalik tühjaks jätab ning mis hetkel müüb.
Edasine oli vaid formuleerimise küsimus – muuhulgas tuli võtta mõned shooting brake’i defineerivad jooned ja parameetrid ning neid konkurentidest paremini teha. Lihtne!
Shooting brake…?
Termin shooting brake pärineb hilisest 19. sajandist, mil selle nime said spetsiifiliselt jahilkäimiseks kohaldatud hobusevankrid („brake“, kusjuures, tähistas vankrit muuhulgas seetõttu, et mõjus selle ette rakendatud hobustele pidurina).
Esimesed niiviisi nimetatud autod sündisid juba 20. sajandi alguses ning täitsid täielikult oma funktsiooni, omades tavaautodest rohkem istekohti ning ka panipaiku relvadele, laskemoonale ja saagile.
Kuid nüüdseks tähistab shooting brake hoopis sportlikku kupee- ja universaalkere segu, millele emakeelset ilusat vastet veel polegi… Universaallaugpära? Kupee-universaal? Laskepidur? Jäägrivanker? … Ma parem lõpetan.
Huvitaval kombel on selle keretüübi populaarsus hüppeliselt kasvanud alles viimase 6-7 aasta jooksul. Otsa tegi lahti Mercedes ning nähes, et tegu on töötava ning müüva asjaga, järgnesid riburadapidi teised tootjad.
Nüüdseks on väljas ka Porsche Panamera Sport Turismo, mida „universaallaugpärana“ turundatakse. Miks ma seda mainin?