- Kia Niro teeb oma Euroopa debüüdi 2016. aasta Genfi rahvusvahelisel automessil
- Silmapaistev linnamasturi disain hübriidautode turule
- Spetsiaalselt uuele mudelile väljatöötatud hübriidajam
- Insenerid seavad eesmärgiks alla 89 g/km jääva CO2-heite
- Ennustav juhiabisüsteem tõstab ökonoomsust kõigis sõiduoludes
- Kergest ülitugevast terasest ja alumiiniumist kere tagab maksimaalse ohutuse ja paremad müra-, vibratsiooni- ja jäikusomadused
- Teabe- ja meelelahutussüsteemide valikus Kia Connected Services ja Android Auto™
- Valikuline kuni 1300 kg veovõimsus alates 2016. aasta neljandast kvartalist
- Euroopas müügil alates 2016. aasta kolmandast kvartalist

Genf, 1. märts 2016 – Täna jõudis 2016. aasta Genfi rahvusvahelisel automessil (86th Salon International de l’Automobile) Euroopas esimest korda avalikkuse ette Kia Niro. Täiesti uue hübriidlinnamaasturina märgib see Kia ökonoomse auto platvormi arendamise algust.

Kia Niro on ruumikale linnamaasturile omaselt praktiline ja nägus ning seda kõike täiendab kõrgetasemelise hübriidajami äärmine säästlikkus. Selle läbi ja lõhki eheda hübriidsõiduki atraktiivne ja modernne disain aitab sõidukil teistest, konservatiivsema välimusega hübriididest eristuda.

Niro uus platvorm on disainitud teistest Kia mudelitest eraldiseisvalt, et seal oleks võimalik kasutada kõiki vajalikke keskkonnateadlikke tehnoloogiaid ja uue põlvkonna ajameid. Kuigi Niro hübriidi ajam, mis koosneb 1,6-liitrisest GDI (bensiini otsesissepritsega) mootorist, liitiumioonpolümeerakust, 32 kW elektrimootorist ja kahe siduriga kuuekäigulisest käigukastist, on alles arenduses, seavad Kia insenerid eesmärgiks saavutada CO2-heiteks vähem kui 89 g/km*.

Kommenteerib Michael Cole, Kia Motors Europe'i tegevjuht: „Kia Niro pakub Euroopa klientidele köitvat kombinatsiooni linnamaasturi praktilisusest ja Kia lahedalt modernsest disainist ning ökonoomsest uuest ajamist, mis hoiavad ülalpidamiskulud madalad. Kia Niro täidab turul madalate heitmetega hübriidlinnamaasturite kohal olevat tühimikku, võimaldades meil köita uut tüüpi klientide tähelepanu.”

Cole lisas: „Viimase viie aasta jooksul on hübriidide müük Euroopas pea kahekordistunud ning jõuab eeldatavasti 2020. aastaks Euroopas 700 000-ni. Niro võimaldab Kial vastata aina kasvavale nõudlusele alternatiivseid kütuseid kasutavate sõidukite järele ja saavutada oma 2020. aasta ülemaailmset eesmärki parandada oma sõidukipargi keskmist kütusetõhusust 2014. aasta näitajatega võrreldes 25%.”

Hübriidautode seas silmapaistev linnamaasturi välimus
Tegemist on Kia disainile orienteeritud tootesarja uusima liikmega, millesarnast Kia sõidukite seas enne Kia Nirot varem olnud pole. Niro välimus sündis Kia disainikeskustes USAs Californias ja Namyangis Koreas ning see ühendab endas kompaktse linnamaasturi praktilisuse ja visuaalse võlu voolujooneliselt aerodünaamilise kere ja elegantse vormiga pindadega.

Oma aerodünaamilise, linnamaasturile omase silueti, elegantse vormiga pindade ning modernselt teravate kontuuridega on Niro siiski hetkega äratuntav kui Kia. Uuel mudelil on Kia tuttava „tiigrinina” uusim verisoon ning kaubamärgile iseloomulikult lai C-piilar ja palju teisi äratuntavaid disainielemente.

Kompaktse linnamaasturi vormiga Niro proportsioonid on sujuvad ja voolujoonelised ning selle võrdlemisi lai rööbe näitab sõiduki stabiilsust ja madalat raskuskeset. Oma võrdlemisi pika kapoti, lühikeste ülendite, kõrgete esitulede ja tõusva õlajoonega eristub Niro atleetliku linnamaasturina teistest praegu pakutavatest hübriidsõidukitest. Niro siluett on sõiduki tagaosas veidi kitsenev, lõppedes tagasihoidliku katusespoileri, kõrgete tagatulede ja laia kandilise tagumise põrkerauaga. Koos võimsate rattakoobastega asetab disain suurema visuaalse rõhu sõiduki tagaosasse.

Eelkõige ökonoomset aerodünaamilist sooritust silmas pidades tagab Niro kere madala, vaid 0,29 Cd takistusteguri, mis teeb sõiduki aerodünaamilisemaks kui paljud selle hübriididest konkurendid. Selle võrdlemisi pikk (2700 mm) teljevahe ning lühikesed eesmised ja tagumised ülendid (vastavalt 870 ja 785 cm) tagavad samuti sõitjatele piisava salongiruumi.

Oma suuruselt võtab Kia Niro kaubamärgi mudelivalikus uue koha. Niro on 4355 mm pikk, 1800 mm lai ja 1535 mm kõrge ning tervikuna väiksem kui uus Kia Sportage, kuid selle jalajälg on suurem kui cee'di luukpära oma.

Euroopas on Kia Niro saadaval seitsmes värvitoonis ning klientidel on valida 16- või 18-tolliste valuveljemudelite vahel.

Modernne horisontaalne armatuurlaud rõhutab salongi avarust
Kia Niro uue salongi disain on ruumikas ja modernne, laia armatuurlaua ja selgete horisontaaljoontega. Teistele uutele Kia mudelitele sarnaselt valitsevad Niro kogu salongis kvaliteetsed ja pehmed materjalid.

Salongis sirgelt jooksvad jooned eraldavad armatuurlaua eri piirkondi nagu näidikuosuti ja kasutajaliideste (human-machine interface, HMI) samale paralleelile joondatud süsteemid, nende all asuvate soojenduse ja ventilatsiooni juhtnuppude tulp ning juhiabisüsteemide lülitid. Armatuurlaua horisontaalne paigutus suunab pilgu salongi ristlõikele, mis lisab visuaalset avarust, samas kui ergonoomiline keskkonsool on veidi juhi suunas kaldus.

Kia Niro on saadaval ühevärvilise, musta või halli salongiga ning tekstiil-, nahk- ja tekstiil- või täisnahkpolstriga.

Insenerid seavad kõrgtasemelisele hübriidajamile eesmärgiks alla 89 g/km jääva CO2 heite
Kia Niro HEV väljatöötamisel on inseneritiimid eelkõige keskendunud kompaktlinnamaasturite segmendis juhtiva kütusesäästu saavutamisele. Kia Niro ühendab oma stiilse disaini madala heite ja säästlikkusega: CO2-heite sihtväärtus on alla 89 g/km (keskmine, Kia-siseste katsete põhjal).

Eheda hübriidina saavutab Kia Niro HEV oma ülimadalad heitekogused ja muljetavaldava kütusesäästu tänu väiksemale hübriidajamile. Kia 1,6-kiitrine Kappa GDI-mootor, mis saavutab 105 hj ja pöördemomendi 147 Nm, on ühendatud 32 kW elektrimootori ja 1,56 kWh liitiumioonpolümeerakuga. Ajami 141-hobujõuline võimsus kantakse teele äärmiselt tõhusa kuuekäigulise topeltsiduriga käigukastiga (6DCT), mille maksimaalne pöördemoment 264 Nm (195 lb ft) on otsustavaks kiirenduseks kättesaadav juba esimesel käigul.

Uus mootor ühendab endas esimest korda Atkinsoni tsükli, jahutatud heitgaasi tagastuse (EGR), bensiini otsesissepirtse ning pika takti ja peene silindri süsteemi, et saavutada maksimaalne ökonoomsus. Ökonoomsust ja heitmenäitajaid võimaldab veelgi parandada Niro heitgaasi tagastussüsteem, mis kiirendab mootori soojenemist, juhtides jahutusvedeliku väljalaskesüsteemi soojusvahetisse.

Käigukastiks on Kia uusim 6DCT, mis põhineb samal konstruktsioonil nagu Kia uus ökonoomne 7DCT, mille tootja töötas välja hiljuti ka uuenduse läbinud Kia cee'di jaoks. 6DCT on spetsiaalselt ümbertöötatud Niro täiustatud hübriidajamiga kasutamiseks, nii et see kannab üle vahetuma ja kiirema reaktsiooni kui tavaline elektriliselt juhitav variaatorülekanne (e-CVT) – ja muudab köitvamaks ka sõidukogemuse. Niro 6DCT vahetab käike automaatselt, kuid pühendunumad juhid võivad käigukangi enda poole tõmmata, et lülitata sisse režiim Manual Sports, milles saab käike vahetada käsitsi.

Selleks, et Niros oleks võimalik kasutada 6DCT-käigukasti, tuli kerge kaalu ja kompaktse suuruse saavutamiseks ümber töötada selle ehitus ja ülekandesüsteem. Uued madala hõõrdumisega laagrid ja madala viskoossusega käigukastiõli aitavad vähendada mehaanilist hõõrdumist, mis kiirendab reaktsiooniaega ja vähendab mehaanilist müra.

Kia on välja töötanud uue käigukastile paigaldatud elektriseadme (TMED), mis tagab TCT ja hübriidajami parima koostoimimise. TMED võimaldab nii mootori kui ka elektrimootori koguvõimsuse paralleelselt üle kanda minimaalse energiakuluga. See erineb lahutatud võimsustega süsteemist, mis muundab osa mootorivõimsusest ülekandeks läbi elektrimootori, mille tagajärjel tekib energia muundamisest võimsusekadu, nagu on tavaline e-CVT-süsteemiga hübriididel. TMED rakendamine võimaldab seega hübriidsüsteemil akuvõimsust kasutada otse ka suurematel kiirustel, mis muudab reaktsiooni kiirendamisel vahetumaks.

Edasi arendatud aku koos energiasäästu- ja -kogumistehnoloogiatega
Sõiduki 1,56 kW liitiumioonpolümeeraku on seni Kia mudelitel kasutatud akudest kõige kergem ja ökonoomsem ning kuni 50% energiatihedam ja 13% energiasäästlikum kui peamiste konkurentide akud. Vaid 33 kilo kaaluv Niro aku koos oma täiustatud võimsusreleega võimaldab aeglustamise ajal elektrienergiat taastoota.

Suurepärane stabiilsus ja juhitavus tänu täiesti eraldiseisvale vedrustusele
Kia Niro on välja töötatud teistest Kia mudelitest eraldiseisvalt, nii et selle mehhanismid erinevad oluliselt tavapärastest Kia platvormil kasutatavatest osadest. Platvorm on välja töötatud spetsiaalselt Niro hübriidajami tehnoloogia vajadusi arvestades ja selle ülemaailmne arendus- ja hindamisprogramm tagab ostjatele ladusa sõidukogemuse, kaasahaarava juhitavuse ning hea stabiilsuse, mida uutelt Kia mudelitelt alati oodata võib.

Kia Niro on varustatud täiesti autonoomse MacPhersoni küünalvedrustusega, mis on seadistatud nii, et pakub parimas tasakaalus roolimiskogemust, vahetut reaktsiooni roolimisliigutustele ning stabiilsust ka suurtel kiirustel.

Samuti kasutab Niro taga täiesti autonoomset kahe alumise hoovaga hulkhoobvedrustust. Nii on sõit mugav kõigis tingimustes ja kumbki tagaratas suudab summutada eraldiseisvalt kõik ebatasasused ja põrutused, tagades samas hea reaktsiooni ja stabiilsuse pööretel tänu suuremale rehvi kontaktalale kui enamikes kompaktlinnamaasturites ja hübriidsõidukites kasutatava väändetalaga süsteemi puhul.

Eritähelepanu on pööratud ka pidurdustunnetusele. Kasutades ära kahe Optima hübriidide põlvkonna ja täiselektrilise Soul EV arendamisest saadud kogemusi, disainisid Kia insenerid Nero regeneratiivsüsteemi, mis on laitmatult ühendatud sõiduki hüdropidurisüsteemiga. Tänu sellele on aeglustamine sujuvam ja lineaarsem kui teistel hübriididel.

Niro on varustatud ka rohkete elektrooniliste juhiabisüsteemidega nagu Kia sõidustabiilsuse juhtsüsteem ja elektrooniline stabiilsuskontroll, mis tagavad stabiilsuse, veojõu ja ohutuse kõigis tingimustes.

Müra-, vibratsiooni- ja järskusevastased meetmed täiustavad nii elektri- kui ka hübriidrežiimi
Uues Kia Niros on kasutusele võetud hulk meetmeid, et vähendada müra, vibratsiooni ja järskust (NVH). Niro puhul oli Kia inseneride jaoks peamiseks katsumuseks tagada, et auto oleks maksimaalselt vaikne ja rafineeritud.

Paralleelselt hübriidsüsteemiga oli vaja tagada ka 1,6-liitrise GDI-mootori võimalikult vaikne töö. Seetõttu on uues mudelis kasutatud hulka meetmeid, mis takistavad mootorimüral salongi tungimist. Nende hulgas on näiteks eridisainiga asümmeetrilised mootorialused, mis võimaldavad ajami liikumist igas alusraami punktis suunata, tihe kapotiisolatsioon ning spetsiaalse tugistruktuuriga helikindel varjestus, mis summutab mootorimüra kõige sagedamini kasutatavatel mootorikiirustel.

Maanteemüra vähendamine oli inseneritiimide jaoks eriti oluline, et viia miinimumini salongi müra, vibratsioon ja järskus. Maanteemüra vähendab ning seda erinevatel pindadel ühtlustab rohke isolatsioon ja alusraami jäigad puksid. Täiendav isolatsioon paikneb ka A- ja B-piilarite allosas ja tagumine rattakoobas on jäigastatud kõrgtugeva terasega, mis takistab maanteemüra ja vibratsiooni ülekandumist auto tagaosalt.

Sama oluline oli ka tuulemüra vähendamine – eriti suurematel kiirustel. Seetõttu on Kia Niro varustatud heliisoleeriva tuuleklaasiga ja klaasipuhastajad on kaetud spetsiaalse kattega, mis vähendab turbulentsi tuuleklaasi allosas. Tuulekohinat ja -vilinat vähendavad ka hoolikalt läbimõeldud profiiliga küljepeeglid ning praktilisele linnamaasturile vajaliku (risttalasid toetava) katuseraami avad on kinnikaetud.

Linnamaasturi ülim praktilisus koos hübriidsüsteemile kohandatud platvormiga
Hoolimata oma kompaktsest välisilmest on Niro salong praktiline ja mugavalt ruumikas ja selle pearuum oma klassis kõrgeimate seas.

Selle võrdlemisi pikk, 2700 mm teljevahe tagab salongis piisava ruumi kõigile reisijatele ning esi- ja tagaistmel vastavalt 1117 ja 950 mm jalaruumi. Piisavalt õlaruumi jätab sõitjatele 1800 mm laiune kere – 1423 mm eest ja 1402 mm tagant. Pearuum on kõigi reisijate puhul oma klassi sõidukite hulgas parimate seas: ees kuni 1049 mm ja taga 993 mm, mis on rohkem kui enamikes C-SUV-des.

Linnamaasturi mõõtudes Niro istumisasend ja kliirens on võrreldes selle hübriididest ja luukpäradest konkurentidega kõrgemad, mis teeb lihtsamaks sõidukisse sisenemise ja sealt väljumise ja tagab mugava juhtimisasendi.

Kia inseneri- ja disainitiimid on Niro ruumikasse salongi loonud uut tüüpi disainiga esiistmed. Uued istmed on varasematest Kia istmetest 1,3 kilo kergemad, kuid absorbeerivad tänu oma tihedamale polstrile ja kõrgtugevast terasest raamile rohkem vibratsiooni, vähendades nii pikematel sõitudel tekkivat väsimust. Uue profiili saanud vedrud ja polster lisavad mugavust reitele ja puusadele ning toetavad istujat külgedelt.

Uue Kia Niro alusplatvorm on välja töötatud sellisena, et hübriidajami paigutusega ei tehtaks kompromisse pagasiruumi arvelt. Niro pagasiruum (VDA) on 421 liitrit ning aku ei hõiva osagi pagasiruumist. See asub tagaistme all ja jätab oma kompaktsete mõõtmetega võimalikult palju vaba ruumi ka enda taha. Nii mahub Niro pakiruumi põhja alla ka täissuuruses tagavararatas (olenevalt turust).

Sõiduki 45-liitrine kütusepaak asub tagaistme all aku kõrval.

Alates 2016. aasta neljandast kvartalist on Niro saadaval koos hübriidide seas haruldase valikulise pukseerimisfunktsiooniga, mis võimaldab vedada kuni 1300 kg kaaluvat piduritega haagist.

Teabe- ja meelelahutussüsteemide valikus Kia Connected Services ja Android Auto™
Kia Niro on varustatud uute, täiustatud pardatehnoloogiatega, mis aitavad parandada kasutusmugavust.

Armatuurlaua keskel paikneb Kia uusim kasutajaliides (human-machine interface, HMI) koos suure, 7,0- või 8,0-tollise puuteekraaniga teabe- ja meelelahutussüsteemi ning valikulise navigatsioonisüsteemiga. Mõlemad süsteemid toetavad ka Bluetoothiga nutitelefoni või audioseadmete ja DAB-digitaalraadio integreerimist, mis on saadaval mitmel Euroopa turul ning ühendub kuue kõlariga helisüsteemiga. Muusikasõprade jaoks on saadaval ka kaheksa kõlari ja välise võimendiga 320-vatine JBL®-i helisüsteem.

Niro on ka uusim mudel, milles tootja on kasutusele võtnud TomTom®-i toel töötavad Kia ühenduvusteenused. Uus ühenduvuspakett pakub juhile mitmesugust värsket teavet nagu reaalajas liiklusteated**, kiiruskaamerate asukohad ja hoiatused**, kohalike huvipunktide otsing ja ilmateade. Euroopas on Kia ühenduvusteenuste navigatsioonisüsteem sõiduki ostjatele seitsmeks aastaks pärast auto ostmist tasuta.
** Olenevalt riigist võivad rakenduda neile teenustele õiguslikud piirangud

Samuti on Niro esimene Kia mudel, milles on kasutusel Android Auto™, mis on mõeldud kasutamiseks Androidi 5.0 (Lollipop) või uuemate operatsioonisüsteemidega. Android Auto™, mis on saadaval kohe sõiduki turule tulekul, ühendub kasutaja nutitelefoniga ja võimaldab läbi sõiduki teabe- ja meelelahutussüsteemi kasutada nutitelefoni rakendusi ja funktsioone nagu Google Mapsi hääljuhtimine, vabakäekõned ja -sõnumid ning häältuvastus. Android Auto™ võimaldab muusikat voogedastada ka Google Play Music™-u kaudu. Niro süsteem on loodud nii, et see juhti võimalikult vähe segaks, võimaldades tal alati käed roolil ja silmad teel hoida.

Apple CarPlay™ iPhone 5 või uuemate telefonide jaoks on Niro ostjatele saadaval 2016 lõpus pärast auto Euroopa turule saabumist. Apple CarPlay™ võimaldab kasutada kõiki Siri hääljuhtimise funktsioone telefoni erinevates rakendustes nagu Apple Mapsiga navigeerimine, kõned ja teksti dikteerimine. Apple CarPlay™ toetab ka teisi audiorakendusi, mille kasutaja oma iPhone'i laadinud on, näiteks muusika voogedastust ja kuulamisraamatuid.

Aina kasvava nutitelefonikasutusega sammu pidamiseks on nüüd Kia Niros olemas uus juhtmevaba mobiilseadmete laadija, mis võimaldab kasutajatel oma seadmeid ka ringi liikudes laadida ilma juhtmeühenduseta. Võõrobjektide tuvastamise funktsiooniga 5 W laadimissüsteem käivitub, kui ühilduv seade asetatakse keskkonsooli all paiknevale alusele ning autoomanikku hoiatatakse, kui ta peaks autost lahkumisel telefoni laadima unustama. Süsteem kuvab telefoni laadimisolekut ning sellel on ülekuumenemist vältiv ohutusfunktsioon.

Kõrgtugevast terasest kere kombineeritud erinevate aktiivsete ohutustehnoloogiatega
Niro jätkab Kia pärandit, tootes meie teedele ühtesid kõige turvalisematest autodest, millel on ühtviisi kõrged standardid nii sõitjate kui ka jalakäijate turvalisusele. Oma tugeva kere, mitmekesise passiivse turvavarustuse ning uusimate aktiivse ohutuse ja iseseisva ohuvältimise tehnoloogiatega on Niro ehitatud vastama kõige raskematele ja nõudlikumatele kokkupõrkekindluse testidele.

Kia Niro konstruktsioon on erakordselt tugev, kuna suur osa selle uuest platvormist on valmistatud täiustatud kõrgtugevast terasest (AHSS). Osana Kia laiemast tegevusest aitab AHSS-i laiem kasutus Kial saavutada oma eesmärki vähendada aastaks 2020 uute autode keskmist massi võrreldes 2014. aastaga 5%, muutes need samas ohutumaks ja turvalisemaks.

Tugevast ja kergest AHSS-ist on valmistatud 53% sõiduki kerest ning kapotis, tagaluugi plaadis, eesmise põrkeraua taguses talas ja erinevates šassiielementides nagu eesmistes käänmikupoltides, eesmistes alumistes hoobades ja pidurisadulates on kasutatud alumiiniumi. Massi aitab kokku hoida isegi kiudplastist (FRP) seisupiduripedaal. Massi vähendavad meetmed suurendavad ohutust ja aitavad saavutada oma klassis juhtivat kütusesäästu.

Tugevdatud kuumvaltsitud terast on kasutatud salongi kaitseks ka näiteks A- ja B-piilarites, katuseraamis ja rattakoobastes. Tänu nendele materjalile on Niro suure väändejäikusega ning suunab kokkupõrkejõud efektiivselt kere eri osadele, et tagada sõidukis viibijate maksimaalne turvalisus.

Niro standardvarustusse kuulub seitse turvapatja, mis parandavad veelgi sõitjate passiivset ohutust: turvapadjad juhile ja kaassõitjale, turvapadjad juhi põlvedele, külgturvapadjad esimeses reas ning esimese ja teise rea turvakardinad. Standardvarustuses on teises istmereas laste ISOFIX-turvaistme ülemine rihm ja kinnituskohad, et lapsed ohutult kinnitada.

Uus Niro vastab eeldatavasti vabalt Euro NCAPi aina olulisemale Safety Assist-kategooriale, mis analüüsib uusimaid juhti abistavaid tehnoloogiaid ja nende tõhusust õnnetuste vältimisel ning nende tagajärgede leevendamisel.

Kia uuel sõidukil olev standardne sõidustabiilsuse juhtsüsteem (VSM) tagab sõiduki stabiilsuse pidurdamisel ja kurvide võtmisel, kontrollides nii elektroonilist stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) kui ka elektrilist roolivõimendust. Kui süsteem avastab veojõu kao, aitab VSM juhil sõiduki üle turvaliselt kontrolli säilitada.

Olenevalt turust on täiesti uus Niro saadaval mitmesuguste uusimate aktiivsete ohuvältimise tehnoloogiatega. Saadaval on järgmised süsteemid.

• Äkkpidurdussüsteem (Autonomous Emergency Braking, AEB)* koos jalakäijate tuvastamisega, milles kasutatakse radartuvastussüsteemi, et avastada teise sõiduki või jalakäijatega kokkupõrke oht ja aidata auto seisata.
• Nutikas autopiloot (Smart Cruise Control, SCC), mis reguleerib automaatselt Niro kiirust, et hoida ohutut pikivahet eessõitvate sõidukitega.
• Kõigi Niro Euroopas müüdavate mudelite standardvarustuses olev sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem (Lane Departure Warning System, LDWS), mis annab kuuldavalt häiret, kui juht kaldub oma sõidurajalt ilma suunatuld näitamata kõrvale.
• Samuti standardvarustuses olev teejälgimissüsteem (Lane Keeping Assist System, LKAS) tuvastab Niro asendi teemärgistuse suhtes ja korrigeerib automaatselt sõidusuunda, kui andurid tuvastavad, et auto hakkab suunatuld näitamata sõidurajalt kõrvale kalduma.
• Pimenurga andur (Blind Spot Detection, BSD), mis jälgib Niro taga olevaid sõidukeid ja annab küljepeeglis juhile visuaalse hoiatuse, kui teine sõiduk satub juhi suhtes pimenurka.
• Tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsioon (Rear Cross Traffic Alert, RCTA), mis näiteks autoparklas tagurdamisel hoiatab Niro taga sõitvatest sõidukitest.

Kia eesmärgiks on saavutada aastaks 2020, võrreldes 2014. aastaga, 25-protsendine kütusesääst
Täiesti uue platvormi ja kõneka ajamisüsteemiga uue Niro arendamine panustab Kia eesmärki olla 2020. aastaks madala heitega autode turuliider. Järgmise viie aasta jooksul laiendab Kia oma praegust säästlike autode sarja neljalt mudelilt 11 mudelini, millele panevad alguse Niro hübriid ja Optima pistikhübriid, ning soovib ülemaailmselt oma autodes saavutada 2014. aasta tasemega võrreldes 25-protsendise kütusesäästu.

See madala heitega sõidukite laiendatud valik hõlmab suurt hulka erinevaid täiustatud ajameid hübriididest ja pistikhübriididest kuni elektriakuga ja vesinikkütuseelementidega elektrimootoriga (FCEV) sõidukiteni. Niro on esimeste Kia mudelite seas, mis selle kava raames disainitakse, välja töötatakse ja toodetakse.

Lisaks investeeringule kõrgel tasemel liikuvustehnoloogiatesse asendab Kia aastaks 2020 oma praegusest 10 mootorisarjast seitse uue põlvkonna bensiini- ja diiselmootoritega, suurendades samas ka turboülelaaduriga mootorite hulka. Kavandatakse ka ökonoomsemaid paljude käikudega käigukaste ja Kia insenerid on seadnud eesmärgiks ülikõrgtugeva terase laialdasema kasutusega vähendada uute sõidukite massi 5%.

Tuleb Euroopasse müügile 2016. aasta kolmanda kvartali jooksul
Pärast esmaesitlust 2016. aasta Genfi automessil algab Niro täismahus seeriatootmine 2016. aasta mais Kia tippklassi tootmiskeskuses Hwasungis Koreas.

Kia Niro saabub müügile 2016. aasta kolmanda kvartali lõpus ja nagu kõigil Euroopas müüdavatel Kia sõidukitel, on ka Kia Nirol sõidukimargi ainulaadne 7-aastane kuni 150 000 km läbimiseni kehtiv garantii.


* Kõik selle pressiteate tehnilised andmed ja spetsifikatsioonid on eeldatavad sihtväärtused, mis olenevad järgnevast arendustööst ja ametlikest nõuetest. Kõik näitajad võivad muutuda.


UHIUUS KIA NIRO – TEHNILISED SPETSIFIKATSIOONID (EUROOPA)

Kere ja veermik
Viieukseline viie istmega hübriidlinnamaastur, mille kere raamistik on valmistatud täielikult terasest ja alumiiniumist. Neljasilindrilised bensiinimootorid ja paralleelse hübriidsüsteemiga ajamid koos esirattaveo ning kuue käigu ja topeltsiduriga käigukastiga.

Mootorid
1,6 liitrit / 105 hj GDI
Tüüp DOHC, neljasilindriline reasmootor
Maht 1,6 liitrit
Maksimaalne võimsus 105 hj (77 kW)
Maksimaalne pöördemoment 147 Nm (108 lb ft)
Klapid 16 (neli silindri kohta)
Kütusesüsteem Bensiini otsesissepritse
Heiteklass Euro 6b

Aku ja elektrimootor
Aku tüüp Liitiumioonpolümeer
Pinge 240 V
Energia 1,56 kWh
Maksimaalne võimsus (mootor) 44 hj (32 kW)
Maksimaalne pöördemoment 170 Nm (125 lb ft)

Kombineeritud hübriidsüsteem
Koguvõimsus 141 hj (104 kW)

Ülekanded
Kuuekäiguline topeltsiduriga käigukast (DCT)

Vedrustus ja amortisaatorid
Ees Täielikult sõltumatu alusraamiga ühendatud spiraalvedrude ja gaasiga täidetud amortisaatoritega MacPhersoni vedrustus veeremisvastase stabiliseeriva latiga
Taga Täielikult sõltumatu alusraamiga ühendatud spiraalvedrude ja gaasiga täidetud amortisaatoritega topelt-õõtshargid, veeremisvastase stabiliseeriva latiga

Roolisüsteem
Tüüp Elektriajamiga roolilati-kolvi roolivõim

Pidurid
Ees 15-tollised kettad
Taga 14-tollised kettad

Veljed ja rehvid
Standard valu 16 tolli
Valikuline valu 18 tolli

Mõõtmed (mm)
Kere
Üldpikkus 4355 Üldlaius* 1805
Üldkõrgus 1535 Teljevahe 2700
Eesmine ülend 870 Tagumine ülend 785
*v .a uksepeeglid

Salong
1. rida 2. rida
Pearuum 1018 993
Jalaruum 1059 950
Õlaruum 1423 1402

Mahud
Kütusepaak 45 liitrit
Pagasiruum (VDA) 421 liitrit
Pukseerimisvõimsus piduritega 1300 kg*
* valikulisena saadaval alates 2016. aasta neljandast kvartalist

Jõudlus
Maksimaalne kiirus (km/h) 162
0-100 km/h (sek) 11,5

Kütusekulu (liitrit / 100 km)
Keskmine 3,8/4,4
CO2 (g/km) <89*
* arenduseesmärk

MÄRTS 2016