- Uhiuuel Kia Sorentol maksimaalne ohutusreiting
- Oluliselt tugevam kere ning laiaulatuslik aktiivne ohutustehnoloogia
- Tuleb müügile üle Euroopa 2015. aasta esimesel poolel
Euro NCAP pärjas uhiuue Kia Sorento maksimaalse viietärnilise kokkupõrkekindluse reitinguga.
Kia uus maastur saavutas kõrged tulemused kõigis neljas kategoorias (90% täiskasvanud sõitjate turvalisus, 83% laste turvalisus, 67% jalakäijate turvalisus ja 71% juhti abistav ohutussüsteem) tänu veel tugevamale kerele ning laiaulatuslikule passiivsele ja aktiivsele turvavarustusele.
Sorento sai eriti kiita salongi eest, mis jäi stabiilseks ka kokkupõrkejuhtumi korral, pakkudes head kaitset erineva kehaehitusega sõitjatele hoolimata sellest, kus nad sõidukis paiknesid. Kõik sõitjad – kaasa arvatud kolmandas reas istujad – olid samuti hästi kaitstud lülisambavigastuse eest ning kokkupõrkel jalakäijaga oli abiks Sorento aktiivne kapott, mis rakendub jalakäija kaitseks.
Passiivne ohutus täiustatud tänu oluliselt tugevamale kerele
Uue Sorento struktuur on oluliselt tugevam suuresti tänu suure tõmbetugevusega terase laialdasemale kasutusele. Eelmise generatsiooni mudel oli valmistatud 24,4% ulatuses suure tõmbetugevusega terasest (UHTS), uue mudeli kere sisaldab aga 52,7% UHTSi, aidates kaasa auto põhistruktuuri ühtsusele kokkupõrke korral ning samuti parandades väändejäikust 14% võrra.
Uues Sorentos on kasutatud enam kui kaks korda rohkem ülitugevat kuumtöödeldud terast, kui seda on eelmises mudelis: 4,1% vana ja 10,1% uue mudeli puhul, tugevdades tublisti A ja B tugisambaid.
Kõrgtehnoloogilised aktiivse ohutuse funktsioonid
Kõrgtehnoloogiline Sorento saavutas samuti kõrge skoori juhti abistava ohutussüsteemi kategoorias. Uue mudeli standardne auto sõidustabiilsuse juhtsüsteem (VSM) tagab auto stabiilsuse kurvides pidurdamisel eriti madala haardega pinnastel, hoolikalt kontrollides nii elektroonilist stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) kui ka elektrilist roolivõimu. Mõlemad süsteemid aktiveeruvad niipea, kui auto andurid tuvastavad hõõrdumisel kao, aidates sellega juhil sõidukit ohutult kontrollida.
Ostjatel on samuti võimalus teha oma valik paljudest aktiivse ohutuse tehnoloogiatest, näiteks: ASCC (adaptiivne intelligentne kiirushoidik); LDWS (sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem), mis annab kuuldava märguande juhi rajalt kõrvale kaldumise korral ilma suunatulede näitamiseta; BSD (pimenurga andur) koos visuaalse hoiatusega küljepeeglil teise auto pimenurgas asumise korral; RCTA (tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem), mis hoiatab teiste autode eest, mis sõidavad Sorento taga autoparklates; ja SLIF (kiiruspiirangute teabesüsteem), mis kuvab kiiruse piiranguid juhi armatuurlaual vastavalt kaameratele, mis tuvastavad teeäärseid märke.
Uhiuus Kia Sorento Jõuab Eestis müügisalongidesse 2015. aasta märtsi alguses.